loading...
انجمن علمی تربیت بدنی دانشگاه نهاوند
زهرا هاشمی بازدید : 726 چهارشنبه 15 آبان 1392 نظرات (2)

1. ساعت شش صبح: با ترشح هورمون هیدروکورتیزون اعضای بدن بیدار می شوند و بدن به طور آهسته خودش را برای بیدار شدن آماده می کند. متابولیسم به فعالیت درمی آید و برای فعالیت روزانه ما پروتئین و انرژی ذخیره شده به جریان می افتد.
2. ساعت هفت صبح: هنوز بدن ضعیف است، پس وقت ورزش نیست چون در این ساعت با ورزش فقط به قلب فشار وارد می شود، به جای ورزش صبحانه بخورید چون دستگاه گوارش در این زمان به خوبی کار می کند.
3. ساعت هشت صبح: مقدار زیادی هورمون در این ساعت ترشح می شود، سیگار کشیدن در این ساعت بیشتر از هر ساعت دیگری باعث تنگ شدن عروق می گردد.
4. ساعت نه صبح: بدن سفت و سخت بیدار است و زمانی است که نیروی زیادی را در اختیار دارد در صورت نیاز به تزریق هر آمپولی، این ساعت بهترین زمان است چون هر گونه عوارض ناشی از تزریق آمپول در این زمان به حداقل می رسد و بدن در مقابله اشعه ایکس مقاوم است.
5. ساعت ده صبح: ساعتی است که ارگانیسم به خودش می آید و اعلام آمادگی می کند.  بدن انرژی زیادی در اختیار دارد و حرارت بدن بالاست. نکته مهم این که بین ساعت های 10 صبح تا 12 بعد از ظهر احتمال بروز سکته های قلبی بیشتر از هر زمان است.
6. ساعت یازده صبح: بدن در بهترین حالت و زمان خود قرار دارد، ضربان قلب و میزان گردش خون به اندازه مناسب است که ممکن است در معاینات قلبی (الکتروکاردیوگرافی) اشتباهاتی رخ بدهد و اگر مشکلی در قلب وجود داشته باشد در این لحظه دیده نشود. بدن کاملا آماده است تا مسائل ریاضی و سخت ترین فرمول ها را حل کند.
7. ساعت دوازده ظهر: دقت انسان کم و دچار خواب آلودگی می شود، اسید معده زیاد ترشح می شود و خون رسانی به مغز کاهش پیدا می کند. برای خون رسانی به دیگر اعضای بدن از معده استفاده بیشتری می شود افراد که عادت به خواب نیمروزی دارند حدودا تا 30 درصد خطر سکته قلبی در آن ها کمتر از دیگران است.
8. ساعت یک ظهر: بدن از تب و تاب می افتد و بهره وری در اواسط روز 20 درصد کاهش پیدا می کند. همه اعضای بدن در پایین ترین سطح فعالیت می باشند. در این ساعت فقط صفر است که خوب فعالیت می کند و مشغول هضم غذای نیمروزی است.

9. ساعت دو ظهر: احساس خستگی بروز می کند چون فشار و ترشح هورمون ها کم می شود. برای افرادی که از دندانپزشکی ترس دارند این ساعت بهترین زمان است چون افراد در این ساعت کمتر احساس درد می کنند. این وضعیت تا 30 دقیقه ادامه خواهد داشت.
10. ساعت سه ظهر: در این زمان انرژی دوباره به بدن بر می گردد و حافظه خوب کار می کند و مرحله دوم بهره وری آغاز می شود. ولی کمتر از آن چیزی است که بدن در ساعات صبح دارد.
11. ساعت چهار بعد از ظهر: برای ورزش کردن بهترین ساعت است چون فشار و گردش خون بدن در بهترین حالت است.
12.ساعت پنج بعد از ظهر: فعالیت ارگان ها به بالاترین حد خود می رسد، نیرو افزایش پیدا می کند و اکسیژن زیادی استفاده می شود، کلیه و مثانه خوب کار می کند، زمانی است که ناخن ها و موها خوب رشد می کند، اسید معده افزایش پیدا می کند و به همین دلیل در این ساعت احتمال خونریزی هم بیشتر است.
13. ساعت شش بعد از ظهر: الان زمان مناسبی برای خوردن شام است، پانکراس در این ساعت فعالیت خوبی دارد.
14. ساعت هفت شب: میزان فشار خون ضربان نبض کاهش پیدا می کند. به همین دلیل کسانی که از داروهای کاهش دهنده فشار خون استفاده می کنند، باید دقت بیشتری داشته باشند چون داروهای فشار خون در این زمان باید با احتیاط بیشتری مصرف شوند، تاثیر داروهای ضد افسردگی در این ساعات خیلی خوب است.
15. ساعت هشت شب: میزان چربی کبد کاهش می یابد و خون کثیف از هر زمان بیشتر به قلب می رسد، کسانی که آسم و آلرژی دارند در این ساعت باید از داروهایشان استفاده کنند، آنتی بیوتیک ها از این قاعده مستثنی نیستند چون در این ساعت بیشترین تاثیر را دارند.
16. ساعت نه شب: عملکرد ترشح غدد در این ساعت به پایان می رسد، هر چیزی که از این به بعد وارد معده می شود به آرامی هضم می گردد، چون عملیات هضم و جذب غذا به کندی انجام می شود، این مساله می تواند خیلی خطرناک باشد چون باقیمانده غذا به مخاط روده حمله کرده و مخاط روده را دچار آسیب می کند.
17. ساعت ده شب: سیستم دفاعی بدن به حالت آماده باش در می آید، کسانی که سیگار می کشند باید بدانند که از این ساعت به بعد، بدن سمومی مثل نیکوتین را خیلی سخت دفع می کند.
18. ساعت یازده شب: بدن ارگانیسم ترشح هورمون ها را که در طول روز فعال بوده متوقف می کند. آرامش به سراغ بدن می آید و جسم احساس راحتی می کند.
19. ساعت دوازده شب: در زمان خواب سلول های پوست بی وقفه فعالیت می کنند حتی بیشتر از آن چیزی که صبح انجام می دهند.

20. ساعت یک بامداد: بازدهی در پایین ترین حد قرار دارد، در این ساعت حتی کسانی که شب کار هستند و عادت به شب کاری دارند خوابشان می گیرد، دقت کم می شود چون بدن
و اعضای بدن خود را برای خوابیدن آماده می کند.
21. ساعت دو بامداد: کسانی که رانندگی می کنند باید دقت بیشتری داشته باشند چون قدرت دید کم می شود و سرعت عمل و عکس العمل کم می شود به همین دلیل بیشتر تصادفات در این ساعات اتفاق می افتد.
22. ساعت سه بامداد: هم بدن هم روح در تاریک ترین حالت قرار دارد، ترشح هورمون ملاتونین کم و نا منظم می شود و کسانی که تعادل روحی ندارند این ساعت خطرناک تر عمل می کنند. بیشتر خودکشی ها در این ساعت است.
23. ساعت چهار بامداد: با زیاد شدن ترشح هورمون ها بدن انرژی می گیرد و احتمال سکته های قلبی بین ساعت 4 تا 6 صبح افزایش می یابد، فشار خون به بالاترین حد می رسد و رگها تنگ تر می شود. در این ساعت میزان زایمان ها بیشتر است.
24. ساعت پنج بامداد: زیاد شدن هورمون ها در بدن حدودا شش برابر روز فرد را برای فعالیت آماده می کند، بدن به حرکت در می آید و دوباره روز جدیدی آغاز می شود.

داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند.
برای سالم زیستن باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم پس به موارد زیر دقت کنیم تا اهمیت خوابیدن برای ما روشن گردد:
ساعت 9 تا 11شب: زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود، در این ساعت بهتر است بدن در حالت آرامش باشد، در غیر این صورت اثر منفی بر روی سلامتی می گذارد.
ساعت 11 شب تا 1 بامداد: عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید.

ساعت 1 بامداد تا 3 بامداد: عملیات سم زدایی در کیسه صفرا، در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام می شود.
ساعت 3 بامداد تا 5 صبح: عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می افتد. بعضی مواقع دیده شده که افراد در این زمان سرفه یا عطسه شدید می کنند.
ساعت 5 صبح تا 7 صبح: این عملیات (عملیات 3 بامداد تا 5 صبح) در روده ی بزرگ صورت می گیرد، لذا می توانید آن را دفع کنید.
ساعت 7 صبح تا 9 صبح: جذب مواد مغذی صورت می گیرد. پس بهتر است صبحانه بخورید. افرادی که بیمار می باشند بهتر است صبحانه را ساعت 6:30 دقیقه میل نمایند. کسانی که می خواهند تناسب اندام داشته باشند بهترین ساعت صرف صبحانه برای آنها ساعت 7:30دقیقه است و کسانی اصلا صبحانه نمی خورند بهتر است عادت خود را تغییر دهند و در ساعت 9 تا 10 صبح صبحانه بخورند.
دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشود. از نیمه های شب تا ساعت چهار صبح مغز استخوان عملیات خون رسانی را انجام می دهد، در ایام تعطیل بسیاری از افراد تا دیر وقت بیدار می مانند و بعد از اتمام تعطیلات با خستگی به سر کار می روند چون اعمال بدنشان دچار سردرگمی شده است و نمی دانند چه باید انجام دهند، پس همیشه زود بخوابید و خواب آرامی داشته باشید.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط فاطمه صالحی در تاریخ 1392/10/08 و 19:41 دقیقه ارسال شده است

بسیدارخوب و مفید متشکرشکلک

این نظر توسط fadaei در تاریخ 1392/08/20 و 21:56 دقیقه ارسال شده است

سلام دوست عزیز
استفاده کردیم
ممنون
موفق باشید


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
"وبلاگ متعلق به انجمن علمی گروه تربیت بدنی دانشگاه نهاوند می باشد" ارتباط با اطلاعات پیوندی نا گسستنی دارد، با داشتن اطلاعات می توان ارتباط برقرار کرد و با اطلاعات و ارتباطات، زندگی صورت می گیرد. ما در این وبلاگ قصد داریم با ایجاد محیطی دوستانه و آرام و ارائه اطلاعاتی مناسب جهت پیشبرد اهداف انجمن علمی و گروه تربیت بدنی و رسیدن به گروهی بهتر از لحاظ کیفی و کمی تلاش کنیم و در این راه پذیرای هرگونه انتقاد و پیشنهاد از سوی شما عزیزان هستیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 56
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 26
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 44
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 45
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 64
  • بازدید ماه : 115
  • بازدید سال : 544
  • بازدید کلی : 33,761
  • کدهای اختصاصی